from RECTICEL (EBR:RECT)

Gereglementeerde informatie - Voorwetenschap

Brussel, 28 mei 2024  – 14:00 CET

Besluiten Gewone Algemene Vergadering

Op de Jaarlijkse Algemene Aandeelhoudersvergadering van Recticel, die deze voormiddag plaats vond, werden alle voorgestelde agendapunten[1] van de Gewone Algemene Vergadering goedgekeurd.

Recticel zal een bruto dividend van EUR 0,31 per aandeel uitkeren, dat betaalbaar is op 3 juni 2024.

De Vergadering heeft verder:

1.      goedkeuring verleend aan de vennootschappelijke jaarrekening per 31 december 2023;

2.      goedkeuring verleend aan de aanwending van het resultaat, inclusief de uitbetaling van een bruto dividend per aandeel van EUR 0,31 (of netto na aftrek van roerende voorheffing van EUR 0,217 per aandeel);

3.      kwijting verleend aan de Bestuurders voor de uitoefening van hun mandaat tijdens het boekjaar afgesloten op 31 december 2023;

4.      kwijting verleend aan de Commissaris voor de uitoefening van zijn mandaat tijdens het boekjaar afgesloten op 31 december 2023;

5.      het ontslag aanvaard van Olivier Chapelle BV, Gedelegeerd Bestuurder, vast vertegenwoordigd door de heer Olivier Chapelle, met ingang van 31 augustus 2023;

6.      de benoeming bevestigd van Coral & Wallace BV, vast vertegenwoordigd door de heer Jan Vergote, als Bestuurder, voor een termijn van drie jaar die zal eindigen na de Gewone Algemene Vergadering van 2027;

7.      vastgesteld dat het mandaat van Carpe Valorem BV, vast vertegenwoordigd door de heer Kurt Pierloot, als niet-uitvoerend en onafhankelijk Bestuurder, afloopt na de Gewone Algemene Vergadering van 28 mei 2024 en beslist om in zijn vervanging te voorzien;

8.      de benoeming bevestigd van IRIDI BV, vast vertegenwoordigd door de heer Frank Coenen, als niet-uitvoerend en onafhankelijk Bestuurder, voor een termijn van drie jaar die zal eindigen na de Gewone Algemene Vergadering van 2027, ter vervanging van Carpe Valorem BV, vast vertegenwoordigd door de heer Kurt Pierloot;

9.      vastgesteld dat het mandaat van Thijs Johnny BV, vast vertegenwoordigd door de heer Johnny Thijs, als niet-uitvoerend en onafhankelijk Bestuurder, afloopt na de Gewone Algemene Vergadering van 28 mei 2024 en beslist om in zijn vervanging te voorzien;

10.   de benoeming bevestigd van D.A.S.T. NV, vast vertegenwoordigd door de heer Wim Dejonghe, als niet-uitvoerend en onafhankelijk Bestuurder, voor een termijn van drie jaar die zal eindigen na de Gewone Algemene Vergadering van 2027, ter vervanging van Thijs Johnny BV, vast vertegenwoordigd door de heer Johnny Thijs;

11.   het mandaat vernieuwd van Lubis BV, vast vertegenwoordigd door de heer Luc Missorten, als nietuitvoerend en onafhankelijk Bestuurder, voor een termijn van drie jaar die zal eindigen na de Gewone Algemene Vergadering van 2027;

12.   als onafhankelijk Bestuurder bevestigd, in de zin van artikel 7:87 van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen:

-   IRIDI BV, vast vertegenwoordigd door de heer Frank Coenen

-   D.A.S.T. NV, vast vertegenwoordigd door de heer Wim Dejonghe

-   Lubis BV, vast vertegenwoordigd door de heer Luc Missorten

13.   de herbenoeming bevestigd van PwC Bedrijfsrevisoren BV, vertegenwoordigd door Wouter Coppens BV, vast vertegenwoordigd door de heer Wouter Coppens, als Commissaris voor een periode van drie jaar die zal eindigen na de Gewone Algemene Vergadering van 2024, teneinde de controle uit te voeren over de boekjaren afgesloten op 31 december 2024, 2025 en 2026.

14.   goedkeuring verleend aan de vergoeding van de Commissaris voor het boekjaar 2023;

15.   de aanstelling bevestigd van PwC Bedrijfsrevisoren BV, vertegenwoordigd door Wouter Coppens BV, vast vertegenwoordigd door de heer Wouter Coppens, om een assurance opdracht met beperkte mate van zekerheid uit te voeren. Deze opdracht zal worden beschouwd als de wettelijke opdracht zoals deze door de wet tot omzetting van CSRD zal worden voorzien, zodra deze wordt afgekondigd;

16.   goedkeuring verleend aan het remuneratieverslag 2023;

17.   goedkeuring verleend aan de remuneratiepolicy van toepassing vanaf het boekjaar 2024;

18.   voor het jaar 2024 bepaald en goedkeuring verleend aan de:

-   emolumenten van de Bestuurders

-   zitpenningen van de leden van het Auditcomité

-   zitpenningen van de leden van het Remuneratie- en Benoemingscomité

19.   goedkeuring verleend aan het voorstel om van het principe van spreiding van betaling over drie jaar af te wijken en om, gelet op het cyclische karakter van de business, de volledige uitbetaling van de variabele remuneratie ten gunste van de CEO, Jan Vergote, vast vertegenwoordiger van Coral & Wallace BV, alsook ten gunste van alle andere leden van het Managementcomité, op kortere termijn toe te laten;

20.   de Raad van Bestuur gemachtigd om desgevallend in 2024, een nieuwe editie uit te geven van het Recticel Group Stock Option Plan ten behoeve van de leidende kaderleden van de Recticel Groep.

21.   ingevolge uitgifte door de Raad van Bestuur van het Recticel Group Stock Option Plan juni 2023 (inschrijvingsrechtenplan juni 2023), goedkeuring verleend overeenkomstig artikel 7:151 van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen, aan de clausule 5.2. in het voormelde Recticel Group Stock Option Plan.

°  °  °

Over Recticel Group

Recticel is een Belgisch isolatiebedrijf met een sterke aanwezigheid in Europa en de VS. Het hoofddoel is om de strijd tegen klimaatverandering te versnellen met oplossingen die een koolstofvrije economie en een betere levenskwaliteit bevorderen.

Het portfolio van Recticel Group omvat Insulation Boards, Insulated Panels en Acoustic Solutions.

Recticel Insulation ontwerpt thermische en thermo-akoestische platen in polyurethaan voor een optimaal comfort in gebouwen en energie-efficiëntie. Dit omvat de vacuüm isolatiepanelen (VIP) van Turvac.

Trimo maakt het mogelijk om de hoogste esthetische normen te halen en breidt de architecturale mogelijkheden uit met zijn isolatiepanelen van minerale wol en met zijn modulaire oplossingen, voornamelijk voor toepassing in niet-residentiële gebouwen. Met de recente overname van REX Panels & Profiles omvat het portfolio nu ook PIRgeïsoleerde panelen.

Soundcoat levert akoestische oplossingen die worden gebruikt in enkele van 's werelds meest toonaangevende technologische innovaties.

Eind 2023 stelde Recticel 1.255 mensen tewerk en realiseerde een omzet van EUR 529,4 miljoen.  Het bedrijf is actief in zeven landen.

Het Science Based Targets-initiative (SBTi) keurde de kortetermijndoelen van Recticel goed voor de reductie van scope 1, 2 & 3-broeikasgasemissies tegen 2030 (basisjaar 2021) en net-zero doelen voor 2050.

Recticel is genoteerd op Euronext in Brussel (Euronext: RECT - Reuters: RECT.BR - Bloomberg: RECT:BB).

Financiële kalender

Resultaten eerste halfjaar 2024

30.08.2024 (07:00 CET)

Activiteitenverslag derde kwartaal 2024

31.10.2024 (07:00 CET)

Pers- en investeerdersrelaties

Investeerdersrelaties

Jan Vergote

Dirk Verbruggen

Chief Executive Officer

Chief Financial & Legal Officer

vergote.jan@recticel.com

verbruggen.dirk@recticel.com

Recticel NV/SA

Bourgetlaan 42

België

Het persbericht is beschikbaar in het Engels en het Nederlands opwww.recticel.com.

[1] Voor meer details, zie General Meetings | Recticel

See all RECTICEL news