from Gimv (EBR:GIMB)

Gimv verkoopt belang in Mega International aan Bizzdesign dat zo een sterke leiderspositie verwerft in Enterprise Architecture en Digital Transformation

Persbericht

Architecture en Digital Transformation

Gimv, de oprichters en het management verkopen hun belang in Mega International aan Bizzdesign. Met deze overname ontstaat een sterke bedrijfscombinatie die de absolute leider wordt op het gebied van Enterprise Architectuur en Digital Transformation, geruggesteund door de toonaangevende software-investeerder Main Capital.

In een snel evoluerende Enterprise Architecture omgeving hebben zowel Mega International als Bizzdesign een sterke expertise en relevante ervaring opgebouwd in het verbeteren van ITen applicatiestructuren en het faciliteren van digitale transformaties.

Sinds 2016 heeft Mega, samen met Gimv, zich ontwikkeld tot een softwarebedrijf dat wereldwijd actief is met kantoren in 10 landen en ongeveer 350 medewerkers. De nieuwgevormde groep met Bizzdesign, geruggesteund door Main Capital, is uitstekend gepositioneerd om verdere groei te realiseren en een wereldleider te worden.

De financiële impact van deze transactie werd reeds opgenomen in de Gimv Trading Update van 3 september. Er worden geen verdere financiële details bekendgemaakt. De afronding van deze transactie is nog onder voorbehoud van de vereiste regelgevende goedkeuringen.

Luca de Risi, CEO van Mega International, verklaart: “Bizzdesign is een uitstekende strategische en culturele match voor Mega International. Door onze gezamenlijke sterktes en middelen te bundelen, zullen we de waarde van Enterprise Architecture aanzienlijk verbeteren bij het aansturen van een bedrijfstransformatie. We zijn het Gimv-team enorm dankbaar voor het sterke partnerschap en de begeleiding bij ons groeitraject. We kijken er erg naar uit om deel te maken van dit voortgezette succesverhaal.

Tom Van de Voorde, Managing Partner Smart Industries & Eric de La Vigne, Senior Principal Smart Industries, verklaren: “Tijdens onze investeringsperiode is Mega erin geslaagd nieuwe hoogten te bereiken en aan de top van de sector te blijven, waarbij het Enterprise Architecture domein een must-have werd voor haar klanten. Als groei-investeerder met een minderheidsbelang hadden we de kans om succesvol samen te werken met het management en andere aandeelhouders, allen verenigd rond één agenda: een beter én toekomstbestendig bedrijf maken dat uitgroeit tot een nieuwe Enterprise Architecture sterkhouder.

image - Karel Oomsstraat 37, 2018 Antwerpen, België - T +32 3 290 21 00 - image

Over Gimv

Gimv is een Europese investeringsmaatschappij, genoteerd op Euronext Brussel en lid van de Euronext BEL ESG Index, met meer dan 40 jaar ervaring in private equity en venture capital. Gimv heeft vandaag een portefeuille van meer dan 1,5 miljard EUR. De portefeuille is geïnvesteerd in ongeveer 60 portefeuillebedrijven die samen een omzet van 4,0 miljard EUR realiseren en meer dan 20 000 professionals tewerkstellen.

Als           erkend    marktleider            in                geselecteerde investeringsplatformen                identificeert           Gimv ondernemende en innoverende bedrijven met een groot groeipotentieel en begeleidt ze in hun transformatie      tot           marktleiders.                De           vijf investeringsplatformen   zijn:                Consumer, Healthcare, Life Sciences, Smart Industries en Sustainable Cities. Elk van deze platformen werkt met een ervaren team in de thuismarkten van Gimv (Benelux, Frankrijk en DACH) en kan rekenen op een uitgebreid internationaal netwerk van deskundigen.

Meer      informatie               over        Gimv       vindt       u                op www.gimv.com.

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met:

Tom Van de Voorde

Managing Partner Smart Industries