from Gimv (EBR:GIMB)

Modaliteiten van het keuzedividend

Modaliteiten van het keuzedividend

Inbreng van het nettodividend voor inschrijving op één nieuw aandeel tegen

40,04 EUR zijnde 22 dividendrechten over het boekjaar 2023-2024

Keuzeperiode van 3 tot en met 23 juli 2024

Onder voorbehoud van goedkeuring door de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Gimv NV van het brutodividend over het boekjaar 2023-2024 van 2,60 EUR per aandeel, heeft de raad van bestuur beslist om dit dividend aan te bieden onder de vorm van een keuzedividend. Per 22 ingebrachte dividendrechten (de “Dividendrechten”) kan worden ingeschreven op één nieuw aandeel tegen de uitgifteprijs van 40,04 EUR. WorxInvest, de referentieaandeelhouder van Gimv, heeft de intentie uitgesproken om 100% van de Dividendrechten in hun bezit in te brengen in het kapitaal van Gimv. De leden van het managementcomité engageren zich voor hun deel integraal in te schrijven op nieuwe aandelen. Daardoor zal reeds op 29% van het aantal aandelen beschikbaar door het keuzedividend worden ingetekend.

Aandeelhouders die op 2 juli 2024 beschikken over 22 Dividendrechten of een veelvoud ervan kunnen deze inbrengen in het kapitaal van Gimv voor inschrijving op één of meerdere nieuwe aandelen Gimv. Een opleg in geld voor het aantal ontbrekende Dividendrechten is niet mogelijk. Het Dividendrecht (ISIN BE6352430944) wordt niet afzonderlijk verhandeld op Euronext Brussel.

imageVanaf 3 juli 2024 heeft de aandeelhouder de mogelijkheid om zijn nettodividend in te brengen in het kapitaal van Gimv tegen de volgende voorwaarden:

•      Inbreng t.b.v. het nettodividend:  1,82 EUR per Dividendrecht.

•      Inbrengverhouding:

22 Dividendrechten per nieuw aandeel.

•      Uitgifteprijs per nieuw aandeel:

40,04 EUR, of een korting van 5,8% versus

de slotkoers van 25 juni 2024 na aftrek van het brutodividend

•      Inbrengperiode:  van 3 tot en met 23 juli 2024, 16 uur.  • Levering van de nieuwe aandelen (dividendrecht over het boekjaar 20232024 aangehecht):

26 juli 2024

•      Deelname in de resultaten:  voor het volledige boekjaar 2024-2025 dat

aanving op 1 april 2024

Aandeelhouders die gedematerialiseerde aandelen (in effectenrekening) aanhouden, worden uitgenodigd hun keuze kenbaar te maken bij hun financiële instelling en de instructies van hun financiële instelling te volgen voor de registratie van hun keuze.

Houders van aandelen op naam volgen de instructies die zij per brief ontvangen van Gimv. Aandeelhouders die geen keuze kenbaar maken, zullen het nettodividend vanaf 26 juli 2024 automatisch in geld ontvangen.

Aandeelhouders die vrijstelling van roerende voorheffing wensen, dienen deze aanvraag te melden via hun financiële instelling die deze uiterlijk op 8 augustus 2024 aan KBC Bank dient over te maken.

Deze informatienota is, beschikbaar op de websites van Gimv, KBC Securities, KBC Bank en Bolero: • Gimv:

https://www.gimv.com/nl/investeerders/financi ele-informatie#toc-4

•     KBC Securities:

www.kbcsecurities.com/prospectus

Gimv NV - Karel Oomsstraat 37, 2018 Antwerpen, België - T +32 3 290 21 00 - www.gimv.com                                                                                  1

Antwerpen, 26 juni 2024, 07:30 CET – Gereglementeerde informatie

•    KBC Bank:         www.kbc.be/gimv

Over Gimv •      Bolero:

www.bolero.be/nl/gimv

Gimv is een Europese investeringsmaatschappij,

genoteerd op Euronext Brussel en lid van de

Deze aankondiging is niet bestemd voor vrijgave,

Euronext BEL ESG Index, met meer dan 40 jaar

publicatie of verspreiding buiten België of in enig ervaring in private equity en venture capital. Gimv

rechtsgebied waar de publicatie niet is toegelaten heeft vandaag een portefeuille van meer dan 1,5

zonder registratie of kwalificatie onder de wetten miljard EUR. De portefeuille is geïnvesteerd in

van het betrokken rechtsgebied. ongeveer 60 portefeuillebedrijven die samen een

image omzet van 4,0 miljard EUR realiseren en meer dan 20 000 professionals tewerkstellen.

imageAls erkend    marktleider            in             geselecteerde investeringsplatformen              identificeert           Gimv ondernemende en innoverende bedrijven met een groot groeipotentieel en begeleidt ze in hun transformatie         tot        marktleiders.          De           vijf investeringsplatformen   zijn:          Consumer, Healthcare, Life Sciences, Smart Industries en Sustainable Cities. Elk van deze platformen werkt met een ervaren team in de thuismarkten van Gimv (Benelux, Frankrijk en DACH) en kan rekenen op een uitgebreid internationaal netwerk van deskundigen.

Meer     informatie               over        Gimv       vindt       u               op www.gimv.com.

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met:

Kristof Vande Capelle, CFO T +32 3 290 22 17 kristof.vandecapelle@gimv.com

Gimv NV - Karel Oomsstraat 37, 2018 Antwerpen, België - T +32 3 290 21 00 - www.gimv.com                                                                                   2

See all Gimv news