from Gimv (EBR:GIMB)

Oproeping voor de buitengewone algemene vergadering van Gimv op 31 juli 2024

Oproeping voor de buitengewone algemene vergadering van Gimv op 31 juli 2024

Vandaag publiceerde Gimv de bijeenroeping voor de buitengewone algemene vergadering die zal worden gehouden op 31 juli 2024 om 10u30 op de

maatschappelijke zetel van Gimv.

Op de buitengewone algemene vergadering (BAV) van 26 juni 2024 werd het vereiste aanwezigheidsquorum van 50% van het kapitaal niet bereikt. Daarom publiceerde Gimv vandaag de bijeenroeping voor een tweede BAV die zal plaatsvinden op 31 juli 2024 op de maatschappelijke zetel van Gimv. Deze BAV zal rechtsgeldig kunnen beraadslagen en besluiten ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde aandelen.

De agenda van deze BAV betreft de aanpassing van de statuten in functie van de wijziging in referentie-aandeelhouderschap en daaruit volgende update inzake governance, meer specifiek met betrekking tot de samenstelling van de raad van bestuur (1/3 van het totaal aantal bestuurders op voordracht van WorxInvest en minstens een meerderheid van onafhankelijke bestuurders) en adviserende comités (minimum twee leden in elk comité op voordracht van WorxInvest en telkens een meerderheid van onafhankelijke bestuurders).

imageAlle informatie in verband met deze BAV kan worden geraadpleegd op de website van Gimv:

mene-vergaderingen

Over Gimv

Gimv is een Europese investeringsmaatschappij, genoteerd op Euronext Brussel en lid van de Euronext BEL ESG Index, met meer dan 40 jaar ervaring in private equity en venture capital. Gimv heeft vandaag een portefeuille van meer dan 1,5 miljard EUR. De portefeuille is geïnvesteerd in ongeveer 60 portefeuillebedrijven die samen een omzet van 4,0 miljard EUR realiseren en meer dan 20 000 professionals tewerkstellen.

imageAls erkend marktleider in geselecteerde investeringsplatformen identificeert Gimv ondernemende en innoverende bedrijven met een groot groeipotentieel en begeleidt ze in hun transformatie tot marktleiders. De vijf investeringsplatformen zijn: Consumer, Healthcare, Life Sciences, Smart Industries en Sustainable Cities. Elk van deze platformen werkt met een ervaren team in de thuismarkten van Gimv (Benelux, Frankrijk en DACH) en kan rekenen op een uitgebreid internationaal netwerk van deskundigen.

Meer       informatie               over        Gimv       vindt       u              op www.gimv.com.

Voor meer informatie, gelieve contact op te nemen met:

Edmond Bastijns*

Chief Legal Officer & Secretary General

T +32 3 290 22 03 – edmond.bastijns@gimv.com

*bv

image - Karel Oomsstraat 37, 2018 Antwerpen, België - T +32 3 290 21 00 - image                                                                           1

See all Gimv news