from TINC (EBR:TINC)

TINC EN PMV INVESTEREN IN GROEIPLANNEN ENERGIEBEDRIJF STORM (B)

(B)

Antwerpen, 21 februari 2024, 17:30 CET

Investering moet transitie naar duurzame energie versnellen

TINC, de infrastructuurinvesteerder genoteerd op Euronext Brussel, en de Vlaamse investeringsmaatschappij PMV hebben samen elk voor de helft € 60 miljoen aan groeifinanciering toegezegd aan het Belgische hernieuwbare energiebedrijf Storm voor de realisatie van een ambitieus investeringsprogramma.

Storm is een Belgische ontwikkelaar en exploitant van duurzame energieprojecten. Sinds 2012 is het eerste Storm windpark in Wachtebeke operationeel. Intussen zijn er al 56 windturbines in werking of in aanbouw, genoeg duurzame energie om te voorzien in het jaarlijks elektriciteitsverbruik van zo’n 140.000 gezinnen. Naast de realisatie van nieuwe windturbines, plant Storm ook enkele grootschalige batterij-opslagprojecten en een netwerk van snellaadstations voor elektrische voertuigen in partnership met Q8.

Deze investeringstoezegging wordt in de loop van 2024 effectief geïnvesteerd, onder meer voor de bouw van batterij-opslagcapaciteit en de uitrol van een netwerk van snellaadstations.

Manu Vandenbulcke, CEO TINC

T +32 3 290 21 73 – manu.vandenbulcke@tincinvest.com

Filip Audenaert, CFO TINC

T +32 3 290 21 73 – filip.audenaert@tincinvest.com

Frank Kindt, Hoofd communicatie PMV

T +32 472 42 07 90, frank.kindt@pmv.eu

Veerle Rosseels, Director Business Support

T + 32 476 80 48 23, veerle.rosseels@storm.be

TINC NV  – Karel Oomsstraat 37, 2018 Antwerpen, België – T +32 3 290 21 73 – www.tincinvest.com                     Pagina | 1

TINC is een beursgenoteerde investeringsmaatschappij die duurzame waarde wil creëren door te investeren in de infrastructuur voor de wereld van morgen. TINC participeert in bedrijven die actief zijn in het realiseren en uitbaten van infrastructuur en houdt een gediversifieerde portefeuille aan van participaties in focusgebieden zoals publieke infrastructuur, energie infrastructuur, digitale infrastructuur en selectief vastgoed en dit in België, Frankrijk, Ierland en Nederland.

Bezoek onze website voor meer informatie: www.tincinvest.com

Over PMV

De Vlaamse investeringsmaatschappij PMV geeft de toekomst van de Vlaamse economie vorm. PMV financiert beloftevolle bedrijven van bij de prille start, tot en met de groei en internationalisering. PMV biedt financiële oplossingen op maat aan alle ondernemers met een goed businessplan en een sterk managementteam. Zij doet dat met kapitaal, leningen en waarborgen. Daarnaast realiseert zij met en voor de overheid, en andere partners, projecten die belangrijk zijn voor de welvaart en het welzijn in Vlaanderen. PMV beschikt over een portfolio met 1,7 miljard euro in beheer. Het zet ook gestandaardiseerde financieringsinstrumenten in de markt, die bovendien een steuncomponent bevatten.

www.pmv.eu

TINC NV  – Karel Oomsstraat 37, 2018 Antwerpen, België – T +32 3 290 21 73 – www.tincinvest.com                     Pagina | 2

See all TINC news